kettlebell nőknek

A kettlebell nőknek

Oszd meg ismerőseiddel, ha tetszettShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Egyesek azt mondják, hogy a kettlebell nőknek nem annyira való testedzési módszer. Vannak, akik szerint túl gyengék a nők egy ilyen erős igénybevételhez. Mások szerint igencsak megerőltető lehet a kettlebell nőknek, olyannyira, hogy az a nőiességüket is veszélyeztetheti. Ezeknek a megállapításoknak a kapcsán nyugodtan leszögezhetjük – semmi nem áll távolabb a válóságtól, mint az iménti kijelentések.

Való a kettlebell nőknek?

A kettlebell fejlődését és mai formáját tekintve, egy meglehetősen tradicionális edzésforma. Eredetileg nem testépítési célokat szolgált, hanem fizikai munkafolyamat elvégzéséhez szükséges eszközös mozgássorozat volt. Születésének helyszíne az orosz gabonaföldek végtelennek tűnő messzesége. A kettlebell a nők számára is természetesen ugyanezen fejlődéstörténeti fonal mentén adja előnyeit és kiforrott módszerét. Attól, hogy valaki nőként áll neki edzeni a kettlebell-re jellemző eszközzel (vasöntvényből készült, nehéz, füles vasgolyó, oroszul: „girja”), még nem vágja a fejszéjét egy lehetetlennek tűnő vállalkozásba. Korántsem! A metódus fejlődésének hajnalán a társadalom hölgy tagjai –a leányoktól a nagymamákig- éppúgy kivették a részüket a fizikai munkából, mint a férfiak. Ide kattintva még több információt tudhat meg a női edzésekről.

Mennyire megy a kettlebell nőknek?

A kettlebell nőknek éppen annyira megy, mint a férfiaknak. A nemekkel kapcsolatos sztereotípiákat félretéve elmondható, hogy az edzések során igazából a tanuló lelkesedése és kitartása számít hosszú távon a legnagyobb mértékben – feltételezve persze a módszeres útmutatást és az edzések során ajánlott fokozott odafigyelést. Bármilyen testedzéssel és testépítéssel kapcsolatos tréningforma lehet sikeres, ha kellő kitartással szorgalmasan és okosan végzik. Ilyen formán nincs üdvözítő megoldás, de a kettlebell nőknek minden kétséget kizáróan egy igen hatékony módszernek kínálkozik. A –fizikailag- gyengébbnek kikiáltott nem képviselői igen sok meglepetést tartogatnak a fizikumukat és kitartásukat lenéző előítéletes edzők, vagy edzőtársak számára. Ugyanis ha valamit a nők a fejükbe vesznek és igazán akarnak, akkor rendkívül szívósan küzdenek is érte. Ezt avatottabb férfiak pontosan tudják – már ha volt dolguk valaha nőkkel.

Mit nyújt a kettlebell nőknek?

Egyáltalán nincs könnyű dolga egy modern világunkban élő nőnek. A velük szemben támasztott elvárások igen nagyok és csak elenyésző azoknak a száma, akik ezeknek meg tudnak felelni. A tévés reklámokból és a magazinok címlapjairól annyi karcsú, szép hosszú lábú és formás keblű leányzó néz szembe velünk, hogy tudat alatti elvárásként is ezek a jellemzők dolgoznak bennünk a párkeresés során is. Ami pedig még rosszabb, hogy ezek a képek, mint elvárások, igen nagy belső vívódást okoznak a lányoknak, ha azokkal össze akarják mérni magukat. Minden ilyen összehasonlítás az ember egyediségét és megismételhetetlen szépségét kérdőjelezi meg, ami hosszú távon az önbecsülés biztos csökkenéséhez vezet. Ezért is kiváló eszköz a kettlebell nőknek. Mert kezükbe vehetik a gyeplőt alakjuk formálását illetően és a rendszer kínálta komplex mozgássorok a legteljesebb módon veszik igénybe hétköznapjaik során szunnyadó állapotú izomcsoportjaikat. Tehát a kettlebell nőknek is kiváló izomzatot fejleszt, növeli állóképességüket és kitartó munkával visszaadja testük erejét és fiatalságát. A rengeteg pozitív beszámoló és egyéni siker mellett nem elhanyagolható a mozgásforma egészségjavító és rehabilitációs hatása sem, így a kettlebell nőknek éppúgy segít megtalálni mozgásuk koordinált útjait, mint férfi társaiknak.